dimarts, 19 d’octubre del 2010

És necessari un llenguatge culte en els contes per a nens?

Crec que no, però és una opinió meva.
Segur que molts discrepareu, però l’altre dia, llegint un llibre amb la meva
filla, dirigit a nens (a partir de set anys),em vaig trobar amb un munt de paraules
que la nena no entenia. En aquesta edat, que tot just comencen a agafar fluïdesa llegint els motiva molt més entendre el què llegeixen, que no aprendre paraules noves.
Si agafen afició a la lectura, enriquir el vocabulari, és una cosa que ja faran quan siguin més grans. Si de petits, no els motivem i deixem que llegeixin coses que no acaben d'entendre, acabaran avorrint la lectura abans de començar.
Com ja he dit, és la meva humil opinió, i encara que m'equivoqui, el més important per a la meva filla i per a mi, és passar-ho bé llegint, i viure aventures sense haver-les d'interrompre per anar a buscar un diccionari.
Fem volar la imaginació, deixant que el llenguatge s'acosti a la realitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada